Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Α΄ και Β΄ Τάξης στο Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών

0

Μια αξέχαστη εμπειρία γνώσης και εξερεύνησης είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ και Β΄ Τάξης του Σχολείου μας, κατά την εκπαιδευτική τους επίσκεψη στο Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025, στο πλαίσιο του προγράμματος «Τα σχολεία πηγαίνουν Πανεπιστήμιο».

Οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε δύο ξεχωριστά εκπαιδευτικά προγράμματα που εντυπωσίασαν και ενθουσίασαν όλους:


🦕 Περπατώντας με τους Δεινόσαυρους

Με την καθοδήγηση του Καθηγητή κ. Γεωργίου Ηλιόπουλου και της ομάδας φοιτητών του Δ’ έτους, οι μαθητές εισήχθησαν με τρόπο διαδραστικό και κατανοητό στον συναρπαστικό κόσμο της Παλαιοντολογίας και των Δεινοσαύρων. Μέσα από απολιθώματα, πατημασιές και παρουσιάσεις απαντήθηκαν ερωτήματα όπως:

  • Ποιος ήταν ο πρώτος και ο μεγαλύτερος δεινόσαυρος;
  • Γιατί εξαφανίστηκαν;
  • Ζουν ακόμα «δεινόσαυροι» γύρω μας;

Η βιωματική παρουσίαση ενθουσίασε τα παιδιά, τα οποία παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον την εξελικτική πορεία της ζωής πάνω στη Γη.


🌊 Εξερευνώντας τις Ελληνικές Θάλασσες

Υπό την επιμέλεια των Καθηγητών κ. Γεραγά Μαρίας και κ. Παπαθεοδώρου Γεωργίου και με τη συμμετοχή φοιτητών, οι μαθητές γνώρισαν τις ανεξερεύνητες ομορφιές και προκλήσεις του βυθού των ελληνικών θαλασσών.

Μέσα από βίντεο, παρουσιάσεις και συζήτηση γνώρισαν:

  • Τρόπους εξερεύνησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
  • Τους υποθαλάσσιους κρατήρες του Πατραϊκού Κόλπου.
  • Την πολιτιστική μας κληρονομιά μέσω ναυαγίων.
  • Τον κίνδυνο της ρύπανσης των θαλασσών.
  • Τις αιτίες και τα φαινόμενα των τσουνάμι στην Ελλάδα.

Αποκορύφωμα ήταν η επίδειξη του υποβρύχιου κατευθυνόμενου οχήματος (βαθυσκάφους), που εντυπωσίασε μικρούς και μεγάλους!


Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τα παιδιά να γνωρίσουν τη Γεωλογία και τη Θαλάσσια Έρευνα μέσα από τη ματιά της επιστήμης, να ανακαλύψουν την ιστορία της ζωής στον πλανήτη μας και να καλλιεργήσουν περιβαλλοντική και επιστημονική συνείδηση από μικρή ηλικία.

Οι μαθητές επέστρεψαν γεμάτοι γνώσεις, εικόνες και ενθουσιασμό, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά πως η βιωματική μάθηση είναι ο πιο αποτελεσματικός και δημιουργικός τρόπος για να αναπτυχθεί η αγάπη για τη γνώση.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο προσωπικό και στους φοιτητές του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών για τη ζεστή υποδοχή και την άρτια οργάνωση των προγραμμάτων!

Η Βιβλιοθήκη μας Γεμίζει με Νέα Βιβλία – Ευχαριστούμε τη LearnWorlds!

20250320 101610

Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση μιας πολύτιμης συνεργασίας με την εταιρεία LearnWorlds, η οποία προχώρησε σε δωρεά παιδικών βιβλίων συνολικής αξίας 1.000€ για τον εμπλουτισμό της σχολικής μας βιβλιοθήκης!

Η πρωτοβουλία ξεκίνησε έπειτα από πρόταση γονέα – εργαζόμενου στην εταιρεία, και βρήκε άμεση ανταπόκριση από τη LearnWorlds, η οποία αγκάλιασε το Σχολείο μας και το έργο που επιτελείται καθημερινά στις τάξεις μας.

Οι εκπαιδευτικοί μας επέλεξαν προσεκτικά τίτλους λογοτεχνίας, γνώσεων, παραμυθιών και δημιουργικών δραστηριοτήτων από τον κατάλογο του βιβλιοπωλείου Πρωτοπορία. Τα βιβλία παραδόθηκαν πρόσφατα στο Σχολείο και ήδη βρήκαν τη θέση τους στα ράφια της Βιβλιοθήκης μας, περιμένοντας τους μικρούς μας αναγνώστες.

Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο Σχολείο μας την κ. Κιάρα, εκπρόσωπο της εταιρείας LearnWorlds, η οποία επισκέφθηκε τον χώρο μας, γνώρισε τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε´ Τάξης, ξεφύλλισε μαζί τους κάποια από τα καινούρια βιβλία και φωτογραφήθηκε μαζί τους.

Η προσφορά αυτή δεν είναι απλώς μία δωρεά. Είναι μια έμπρακτη επένδυση στη γνώση, στη φαντασία και στην ελπίδα των παιδιών. Η αξία των βιβλίων είναι ανεκτίμητη και μας ανοίγει νέους ορίζοντες!

Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία LearnWorlds και τον κ. Μιχάλη Αποστολάκη για την άριστη συνεργασία, την εμπιστοσύνη και τη γενναιοδωρία τους. Η στήριξη αυτή μάς ενθαρρύνει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε στους μαθητές μας την αγάπη για το βιβλίο, τη γνώση και τη δημιουργική σκέψη.

Ευχόμαστε καλές αναγνώσεις στα παιδιά μας!

Αντικατάσταση Κλειδαριών στις Αίθουσες του Σχολείου μας

locks

Αγαπητοί γονείς, μαθητές και μέλη της σχολικής μας κοινότητας,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στο Σχολείο μας, την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025, προχωρήσαμε στην αντικατάσταση όλων των κλειδαριών στις αίθουσες διδασκαλίας. Πλέον, όλες οι πόρτες των αιθουσών κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν με ένα ενιαίο κλειδί, το οποίο έχει δοθεί στους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό του σχολείου.

Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας των μαθητών και της σχολικής περιουσίας, καθώς και στην ομαλή λειτουργία του σχολείου. Κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό οι αίθουσες να παραμένουν κλειδωμένες όταν δεν χρησιμοποιούνται, ώστε να αποτρέπεται η άσκοπη ή ανεξέλεγκτη είσοδος και να μειώνονται οι πιθανοί κίνδυνοι ατυχημάτων ή απρόβλεπτων καταστάσεων.

Ζητούμε τη συνεργασία και την κατανόηση όλων, προκειμένου να διατηρήσουμε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον μάθησης για τα παιδιά μας.

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού – Δράσεις σε όλο το Σχολείο

20250326 114027

Την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου συμμετείχε ενεργά στον εορτασμό της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, με ποικίλες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις τάξεις.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, συζήτησαν, προβληματίστηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν πάνω σε ζητήματα όπως η ενσυναίσθηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων και η σημασία της φιλίας και της συνεργασίας στο σχολικό περιβάλλον.

Ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, πραγματοποιήθηκαν:

  • προβολές παιδαγωγικών παραμυθιών και βίντεο,
  • ομαδικές δραστηριότητες και θεατρικό παιχνίδι,
  • συμπλήρωση φύλλων εργασίας,
  • καλλιτεχνικές δημιουργίες με συνθήματα κατά του εκφοβισμού,
  • και κατασκευές αφισών και πανό με μηνύματα ενάντια στη βία.

Όλη η σχολική κοινότητα – μαθητές, εκπαιδευτικοί και διεύθυνση – έστειλε δυνατά και ξεκάθαρα το μήνυμα:
«Όχι στη βία – Ναι στη φιλία!»

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ανάρτηση των δημιουργιών των παιδιών, υπενθυμίζοντας πως η πρόληψη ξεκινά από τη γνώση και την ευαισθητοποίηση. Το σχολείο είναι χώρος ασφάλειας, χαράς και αποδοχής για όλους. Μαζί, χτίζουμε μια σχολική κοινότητα χωρίς φόβο και σιωπή.

Τσικνοπέμπτη στο Σχολείο μας!

IMG 20250220 122230

Η χαρά, το κέφι και οι αποκριάτικες μελωδίες πλημμύρισαν το προαύλιο του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, καθώς οι μαθητές και οι μαθήτριες γιόρτασαν με ενθουσιασμό την Τσικνοπέμπτη στις 20 Φεβρουαρίου, την πιο γευστική και χορευτική ημέρα της Αποκριάς!

Με πολύχρωμες στολές και μασκαρέματα, μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν σε παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής κ. Δήμου Δέσποινας, ενώ δεν έλειψε και το αγαπημένο γαϊτανάκι, που σκόρπισε χαμόγελα και ρυθμό!

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, όπως πάντα ακούραστος και αφοσιωμένος, ανέλαβε τη γαστρονομική πλευρά της γιορτής! Στήθηκαν ψησταριές, ψήθηκαν και προσφέρθηκαν εδέσματα και χυμοί σε όλα τα παιδιά, γεμίζοντας το σχολείο με γιορτινές μυρωδιές και οικογενειακή ατμόσφαιρα.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε στον πρώην Δάσκαλο αλλά πάντα ενεργό φίλο του Σχολείου μας, κ. Κουτσουμπή Διαμαντή, ο οποίος αποτύπωσε την ατμόσφαιρα της ημέρας με μοναδικές λήψεις drone από ψηλά, χαρίζοντάς μας υπέροχες εικόνες!

Ήταν μια αξέχαστη μέρα γλεντιού και χαράς, που ανέδειξε για ακόμη μία φορά το πνεύμα συλλογικότητας, δημιουργικότητας και προσφοράς που διαπνέει τη σχολική μας κοινότητα! Καλή Σαρακοστή σε όλους!

Επιμορφωτική Συνάντηση: «Η αξία της καλής επικοινωνίας στη σχέση σχολείου και οικογένειας»

FB IMG 1739293802139

Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία επιμορφωτική συνάντηση για γονείς και κηδεμόνες, με θέμα:
«Η αξία της καλής επικοινωνίας στη σχέση σχολείου και οικογένειας».

Η δράση αποτέλεσε καρπό συνεργασίας των Συλλόγων Διδασκόντων και των Διευθυντών του 2ου, 3ου, 5ου και 9ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, και υλοποιήθηκε με την πολύτιμη υποστήριξη του Κέντρου Πρόληψης Αχαΐας «Καλλίπολις».

Ομιλήτρια της εκδήλωσης ήταν η κ. Γιάννα Ζορμπά, Κοινωνική Λειτουργός και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης, η οποία μέσα από μια εμπνευσμένη και ουσιαστική παρουσίαση ανέδειξε:

  • Τις παγίδες στην ανθρώπινη επικοινωνία.
  • Τις βασικές αρχές καλής επικοινωνίας.
  • Πρακτικούς τρόπους για τη βελτίωση της σχέσης σχολείου και οικογένειας.
  • Την επίδραση αυτής της σχέσης στην ψυχική υγεία των παιδιών.

Η συνάντηση εξελίχθηκε σε ανοιχτό και εποικοδομητικό διάλογο, με ενεργή συμμετοχή γονέων και εκπαιδευτικών, αναδεικνύοντας την κοινή τους αγωνία και διάθεση να στηρίξουν ουσιαστικά τα παιδιά στη μαθητική και προσωπική τους πορεία.

Η επιτυχία της εκδήλωσης μάς ενθαρρύνει να συνεχίσουμε με παρόμοιες πρωτοβουλίες, ενισχύοντας τους δεσμούς εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που συμμετείχαν και την κ. Ζορμπά για την άμεση ανταπόκρισή της και την επιστημονικά τεκμηριωμένη παρέμβασή της.

Επίσκεψη της Β΄ Τάξης στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Πάτρας – Δεύτερη Εκπαιδευτική Εμπειρία

20250205 104224

Την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Τάξης του Σχολείου μας πραγματοποίησαν τη δεύτερη επίσκεψή τους στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής της Πάτρας, στο πλαίσιο της συνέχειας του προγράμματος οδικής ασφάλειας που είχαν ξεκινήσει ήδη από την Α΄ τάξη.

Η φετινή επίσκεψη περιλάμβανε πιο προχωρημένη θεματολογία, κατάλληλα προσαρμοσμένη στην ηλικία και το επίπεδο γνώσεων των παιδιών, και είχε ως στόχο την εμβάθυνση στην ασφαλή μετακίνηση, τόσο ως πεζοί όσο και ως ποδηλάτες.

Οι μικροί μαθητές:
– έκαναν βόλτες με ποδήλατα,
– εξασκήθηκαν στους κανόνες του Κ.Ο.Κ.,
– ενημερώθηκαν για την αξία της προσοχής στον δρόμο,
– τόνισαν τη σημασία της χρήσης κράνους και άλλων μέτρων ασφάλειας,
– έμαθαν πώς να κινούνται με ασφάλεια ως πεζοί σε διαβάσεις και πεζοδρόμια.

Μέσα από παιχνίδι, παρατήρηση και βιωματική μάθηση, τα παιδιά κατανόησαν με πρακτικό τρόπο τη σημασία της κυκλοφοριακής αγωγής στην καθημερινότητά τους και απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις που θα τους συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή.

Η δράση αυτή αποτέλεσε συνέχεια της περσινής εμπειρίας και ενίσχυσε τις δεξιότητες των μαθητών με τρόπο ευχάριστο και ουσιαστικό.

Συγχαρητήρια στους μαθητές και στις δασκάλες τους κ. Τρυφωνοπούλου και κ. Οικονομοπούλου για την οργάνωση της δράσης και την άψογη παρουσία τους. Ευχαριστούμε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής για τη θερμή φιλοξενία και την πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία που προσέφερε στα παιδιά μας!

Εκκλησιασμός για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών

20250130 094312

Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025, ανήμερα της εορτής των Τριών Ιεραρχών, το Σχολείο μας τίμησε τη μνήμη των Προστατών της Παιδείας, συμμετέχοντας στον εκκλησιασμό που πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Λεοντίου Αιγίου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους, αναχώρησαν πεζή από το σχολείο στις 8:20 π.μ. και επέστρεψαν λίγο μετά τις 10:00 π.μ., απολαμβάνοντας τη διαδρομή και το ήρεμο πρωινό κλίμα της πόλης μας.

Κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συλλογιστούν το πνευματικό και παιδαγωγικό έργο των Τριών Ιεραρχών –του Μεγάλου Βασιλείου, του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννη του Χρυσοστόμου–, που αποτελούν φωτεινά παραδείγματα αγάπης για τη γνώση, την αρετή και τον άνθρωπο. Πολύ όμορφη ήταν η στιγμή που όλοι μαζί προσευχηθήκαμε:

Η παρουσία μας στον εκκλησιασμό ενίσχυσε τον παιδαγωγικό και πνευματικό χαρακτήρα της ημέρας, υπενθυμίζοντας τη σημασία της σύνδεσης της σχολικής κοινότητας με τις αξίες της ελληνικής παράδοσης και της Ορθοδοξίας.

Ενημερωτική Συνάντηση με την ΕΔΥ: «Σχέσεις Σχολείου και Οικογένειας»

20250129 174428

Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Σχολείου μας μια εποικοδομητική και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνάντηση με θέμα:
«Σχέσεις Σχολείου και Οικογένειας», η οποία διοργανώθηκε από την Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) του Σχολείου μας.

Η παρουσίαση έγινε από τις συνεργάτιδες της ΕΔΥ:
🔹 τη Σχολική Κοινωνική Λειτουργό κ. Αγγελική Κολλάτου
🔹 και τη Σχολική Ψυχολόγο κ. Ευαγγελία Τσώλη

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, αναδείχθηκε η σημασία της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, η επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, καθώς και τρόποι ενίσχυσης της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών μέσα από τον ενεργό ρόλο και των δύο πλευρών.

Οι παρευρισκόμενοι γονείς είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν, να θέσουν ερωτήματα και να μοιραστούν προβληματισμούς και εμπειρίες, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης, συνεργασίας και αλληλοκατανόησης. Το ενδιαφέρον για τα θέματα που τέθηκαν ήταν μεγάλο, γεγονός που επιβεβαιώνει την ανάγκη για τέτοιες δράσεις που ενισχύουν τη γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ σχολικής και οικογενειακής ζωής.

Ευχαριστούμε θερμά τα μέλη της ΕΔΥ για την ουσιαστική παρέμβασή τους, καθώς και όλους τους γονείς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας! Επιπλέον ευχαριστούμε και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας για τα εδέσματα που πρόσφερε σε όλους τους παρευρισκόμενους.

Κοπή Βασιλόπιτας στο Σχολείο μας

20250108 095421

Η νέα χρονιά ξεκίνησε με τον πιο γλυκό και παραδοσιακό τρόπο στο σχολείο μας! Την Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη κοπή της βασιλόπιτας σε όλες τις τάξεις του Σχολείου, καθώς και στον Σύλλογο Διδασκόντων.

Οι βασιλόπιτες ήταν χειροποίητες, φτιαγμένες με αγάπη και μεράκι από τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας, τα οποία φρόντισαν να προσφέρουν μια ξεχωριστή γιορτινή νότα στην επιστροφή μας από τις διακοπές.

Η χαρά των παιδιών ήταν μεγάλη, καθώς ανυπομονούσαν να ανακαλύψουν ποιος θα είναι ο τυχερός ή η τυχερή της τάξης που θα βρει το φλουρί. Μάλιστα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είχε φροντίσει να υπάρχει κι ένα μικρό δωράκι για κάθε μαθητή ή εκπαιδευτικό που θα έβρισκε το φλουρί, κάνοντας τη στιγμή ακόμα πιο ξεχωριστή και χαρούμενη!

Η ημέρα έκλεισε με πολλά χαμόγελα και θετική διάθεση, υπενθυμίζοντάς μας την αξία των παραδόσεων, της συλλογικότητας και της φροντίδας μέσα στη σχολική κοινότητα.

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη γενναιόδωρη προσφορά, την υπέροχη πρωτοβουλία και τη συνεχή στήριξή του στο έργο του Σχολείου!