Ταξίδι στον χρόνο

IMG 20260305 113828 edit 1645405460223398

Την ευκαιρία να ταξιδέψουν στον χρόνο και να γνωρίσουν την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας είχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης του σχολείου μας μέσα από μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιγίου και στο Λαογραφικό Μουσείο Αιγίου.

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο οι μαθητές συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Με οδηγό τον Παυσανία», εμπνευσμένο από τον αρχαίο περιηγητή Παυσανία. Μέσα από την αφήγηση και τις δραστηριότητες του προγράμματος, τα παιδιά γνώρισαν σημαντικές πτυχές της αρχαίας ιστορίας της περιοχής, παρατήρησαν αρχαιολογικά ευρήματα και ανακάλυψαν πώς ζούσαν οι άνθρωποι στα παλαιότερα χρόνια.

Στη συνέχεια, η επίσκεψη συνεχίστηκε στο Λαογραφικό Μουσείο, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αντικείμενα της καθημερινής ζωής παλαιότερων εποχών. Παραδοσιακά εργαλεία, οικιακά σκεύη, φορεσιές και άλλα εκθέματα βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων του παρελθόντος.

Η εκπαιδευτική αυτή δράση αποτέλεσε μια όμορφη εμπειρία μάθησης, καθώς οι μαθητές συνδύασαν τη γνώση με την παρατήρηση και την ανακάλυψη. Μέσα από την επαφή με την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας, καλλιέργησαν την περιέργεια, τον σεβασμό προς την πολιτιστική μας κληρονομιά και την αγάπη για τη μάθηση.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί κ. Σπανός Παναγιώτης, κ. Ατματζίδη Χριστίνα και κ. Λιναρδουπούλου Αικατερίνη, οι οποίοι στήριξαν και οργάνωσαν την εκπαιδευτική αυτή δράση, συμβάλλοντας στην επιτυχημένη πραγματοποίησή της.

Σχολή Γονέων: «Τα παιδιά έχουν ανάγκη τα όρια και οι γονείς να συνδεθούν με τη δύναμή τους»

1772470291402

Τη Δευτέρα 02 Μαρτίου 2026, στις 18:00, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου η επιμορφωτική συνάντηση με θέμα «Τα παιδιά έχουν ανάγκη τα όρια και οι γονείς να συνδεθούν με τη δύναμή τους», στο πλαίσιο των δράσεων της Σχολής Γονέων.

Κεντρική ομιλήτρια της συνάντησης ήταν η κ. Γιάννα Ζορμπά, Κοινωνική Λειτουργός και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρο Πρόληψης Αχαΐας «Καλλίπολις», η οποία με την επιστημονική της κατάρτιση και την άμεση, βιωματική προσέγγισή της καθοδήγησε τους γονείς σε έναν ουσιαστικό διάλογο γύρω από τον ρόλο των ορίων στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.

Η συνάντηση αποτέλεσε κοινή δράση και συνεργασία των Συλλόγων Διδασκόντων και των Διευθυντών του 2ου, 3ου, 4ου και 9ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά τη σημασία της σύμπραξης σχολείου και οικογένειας στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.

Η σημασία των ορίων στη συναισθηματική ανάπτυξη

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας, αναδείχθηκε ο καθοριστικός ρόλος των σαφών και σταθερών ορίων στην ενίσχυση της ασφάλειας, της αυτορρύθμισης και της υπευθυνότητας των παιδιών. Τονίστηκε ότι τα όρια δεν λειτουργούν περιοριστικά, αλλά προστατευτικά, αποτελούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο τα παιδιά μπορούν να αναπτυχθούν με αυτοπεποίθηση και ελευθερία. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη στάση των γονέων: στη σημασία της συνέπειας, της ενσυναίσθησης και της ήρεμης, σταθερής καθοδήγησης.

Ανοιχτός διάλογος και ανταλλαγή εμπειριών

Όπως και στην προηγούμενη συνάντηση της 24ης Νοεμβρίου 2025, η συμμετοχή των γονέων υπήρξε ιδιαίτερα ενεργή. Ακολούθησε γόνιμη συζήτηση, κατά την οποία οι παρευρισκόμενοι μοιράστηκαν προβληματισμούς και καθημερινές προκλήσεις, αναζητώντας πρακτικούς τρόπους εφαρμογής των αρχών που παρουσιάστηκαν. Η ανταλλαγή εμπειριών ανέδειξε τη βαθιά ανάγκη για στήριξη, καθοδήγηση και ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Μέσα σε κλίμα σεβασμού και εμπιστοσύνης, ενισχύθηκε η αίσθηση ότι η γονεϊκότητα είναι μια διαρκής πορεία μάθησης και προσωπικής εξέλιξης.

Η θερμή ανταπόκριση των γονέων επιβεβαιώνει τη σημασία της Σχολής Γονέων ως θεσμού που ενδυναμώνει τον γονεϊκό ρόλο και προάγει τη συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Γιάννα Ζορμπά για τη διαρκή στήριξη και την ουσιαστική συμβολή της, καθώς και όλους τους γονείς που συμμετείχαν ενεργά στη συνάντηση.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τις επόμενες δράσεις, συνεχίζοντας με συνέπεια και όραμα την κοινή μας προσπάθεια για το καλό των παιδιών μας.

Σχολή Γονέων: «Ηλεκτρονικά Παιχνίδια – Χρήση, Κατάχρηση και Επιπτώσεις»

20260225 171911

Την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2026 και ώρα 17:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή γονέων και κηδεμόνων η προγραμματισμένη συνάντηση της Σχολής Γονέων με θέμα:

«Ηλεκτρονικά παιχνίδια: Χρήση, κατάχρηση και επιπτώσεις στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών – Κατανόηση της επίδρασης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και τρόποι πρόληψης προβληματικών συμπεριφορών».

Κεντρικός εισηγητής της εκδήλωσης ήταν ο κ. Κώστας Τσιάρας, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής του σχολείου μας, ο οποίος παρουσίασε με σαφήνεια και επιστημονική τεκμηρίωση τις σύγχρονες διαστάσεις του ζητήματος των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αναλύθηκαν:

  • Οι κίνδυνοι που ενδέχεται να προκύψουν από την υπερβολική χρήση, όπως η εξάρτηση, η κοινωνική απομόνωση και οι επιπτώσεις στη σχολική επίδοση.
  • Η σημασία των ορίων και της γονεϊκής επίβλεψης.
  • Πρακτικές συμβουλές για την πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών και την ενίσχυση της υγιούς σχέσης των παιδιών με την τεχνολογία.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ρόλο της οικογένειας ως βασικού παράγοντα καθοδήγησης και υποστήριξης των παιδιών στη σωστή χρήση των ψηφιακών μέσων. Ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος, κατά τον οποίο οι γονείς είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν προβληματισμούς, να θέσουν ερωτήματα και να ανταλλάξουν εμπειρίες.

Η ενεργή συμμετοχή των γονέων ανέδειξε το έντονο ενδιαφέρον της σχολικής μας κοινότητας για θέματα που αφορούν την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και την καθημερινότητα των παιδιών μας.

Το σχολείο μας θα συνεχίσει να διοργανώνει δράσεις που ενισχύουν τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας, με στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές.

Πανελλήνια ημέρα Φιλάθλου!!!

Σύνθημα Ημέρας

Τιμάμε την Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και κατασκευές

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου, η εκπαιδευτικός της Φυσικής Αγωγής του Σχολείου μας κ. Αθηνά Κωνσταντινίδου και ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας κ. Παναγιώτης Σπανός πραγματοποίησαν διδασκαλία με τους μαθητές του Δ΄1 αφιερωμένη στον αθλητισμό, τις ποικίλες μορφές του, τα είδη των αθλημάτων και τις διαφοροποιήσεις τους, τα πλεονεκτήματα και τις θετικές επιπτώσεις του στην πνευματική, ψυχική και σωματική καλλιέργεια και ανάπτυξη του ανθρώπου.

Πιο συγκεκριμένα, λειτουργώντας διαθεματικά αξιοποιήθηκε το Κεφάλαιο 6 Αθλητισμός και πολιτισμός του βιβλίου της Μελέτης της Δ΄ Τάξης και έγινε ιστορική αναδρομή στους Ολυμπιακούς Αγώνες, τη γέννησή τους αλλά και την αναβίωσή τους στη νεότερη εποχή. Αναφέρθηκαν έννοιες και αξίες όπως η άμιλλα, ο συναγωνισμός, το «ευ αγωνίζεσθαι», η συνεργασία, η ομαδικότητα, η πειθαρχία και η προσπάθεια επεξηγώντας συγχρόνως τη διαφορά αθλητισμού και πρωταθλητισμού επισημαίνοντας την αξία του πρώτου για όλους τους ανθρώπους.

Επιπρόσθετα, τονίστηκαν τα πολύ θετικά αποτελέσματα που έχει ο αθλητισμός στη ζωή και την υγεία σε πνευματικό, ψυχικό, σωματικό και κοινωνικό επίπεδο. Τα παιδιά παίζοντας το παιχνίδι με κάρτες (Brain Box – Αθλήματα) αναγνώρισαν αθλήματα και ανακάλυψαν και άλλα που δεν γνώριζαν. Επίσης οι μαθητές άκουσαν συνεντεύξεις από γνωστούς Έλληνες Ολυμπιονίκες όπως ο Λευτέρης Πετρούνιας, ο Μίλτος Τεντόγλου κ.ά. και διαπίστωσαν τα θετικά στοιχεία και τα οφέλη του αθλητισμού στη ζωή μας.

Οι μαθητές ήταν συνεργάσιμοι, συμμετοχικοί και ενθουσιασμένοι και ολοκλήρωσαν το γόνιμο διδακτικό μαθησιακό δίωρο με την κατασκευή αφίσας με συνθήματα κατά της βίας στους αθλητικούς χώρους δουλεύοντας σε ομάδες.

Τέλος, δόθηκε μεγάλη σημασία στην ανάδειξη του υγιούς αθλητισμού, στη διάκριση φιλάθλου-οπαδού-φανατικού. Έγινε αναφορά με επιχειρήματα και παραδείγματα στους λόγους για τους οποίους όλοι συμφωνούμε με το σύνθημα:

«Η καρδιά του αθλητισμού είσαι ΕΣΥ!!! ΚΑΜΙΑ ΦΑΝΕΛΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ!!!»

Το Δ2 γιόρτασε τους Τρεις Ιεράρχες.

IMG 8093

Την Παρασκευή 30/1/2026 με αφορμή τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ2 τίμησαν τη σημαντική αυτή ημέρα μέσα από ποικίλες και δημιουργικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Αρχικά, το τμήμα συμμετείχε στον εκκλησιασμό του σχολείου, κατανοώντας τη θρησκευτική και πνευματική σημασία της ημέρας. Στη συνέχεια, στην τάξη, οι μαθητές παρακολούθησαν ενημερωτικό βίντεο σχετικά με τη ζωή και το έργο των Τριών Ιεραρχών, εστιάζοντας στη συμβολή τους στην παιδεία και στα γράμματα.

Ακολούθησε κουίζ στον διαδραστικό πίνακα, στο οποίο οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό.

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός μικρού βιβλίου, το οποίο περιλάμβανε βασικές πληροφορίες για τη ζωή και το έργο των τριών Ιεραρχών, ζωγραφική και ερωτήσεις κατανόησης. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές εμπέδωσαν όσα έμαθαν με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο.

Η συγκεκριμένη δράση συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια της γνώσης, της συνεργασίας και του σεβασμού προς τις αξίες της παιδείας που πρεσβεύουν οι Τρεις Ιεράρχες.

Εκκλησιασμός για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών

20260130 090839 1K JPEG

Στο πλαίσιο του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2026, εκκλησιασμός του Σχολείου μας στον Ιερό Ναό του Αγίου Λεοντίου Αιγίου, από τις 08:30 έως περίπου τις 10:00.
Για την πραγματοποίηση της δράσης είχε προηγηθεί επικοινωνία με τον ιερέα του Ναού, ο οποίος αποδέχθηκε με προθυμία την πρόταση.
Ο εκκλησιασμός αποτέλεσε μια ουσιαστική εμπειρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενισχύοντας τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών και αναδεικνύοντας τη σημασία των πνευματικών και παιδαγωγικών αξιών που αυτοί εκπροσωπούν.

Make-A-Wish: Γιατί κάθε παιδί αξίζει να πιστέψει στο όνειρο!

Πιστοποιητικό υιοθεσίας 9060006 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, σε μια σταθερή πλέον παράδοση αγάπης και αλληλεγγύης, συμμετείχε και φέτος με ιδιαίτερη θέρμη στο πρόγραμμα «Αστέρι της Ευχής» του οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος).

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έγιναν μια μεγάλη αγκαλιά, αποδεικνύοντας ότι η προσφορά δεν έχει όρια. Μέσα από τη δράση αυτή, το σχολείο μας κατάφερε να συγκεντρώσει το ποσό των 320€, προσφέροντας 160 «Αστέρια της Ευχής» στα παιδιά μας.

Η φετινή μας συμμετοχή έχει έναν πολύ ξεχωριστό σκοπό. Με τη συμβολή όλων μας, υιοθετήσαμε την ευχή του Θ., 16 ετών, ο οποίος παλεύει με τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 και ονειρεύεται να ταξιδέψει στο Παρίσι. Το σχολείο μας έλαβε με υπερηφάνεια το Πιστοποιητικό Υιοθεσίας Ευχής για την περίοδο 2025 – 2026, ως αναγνώριση αυτής της προσπάθειας.

Η δύναμη της προσφοράς σε αριθμούς:

  • Αστέρια που μοιράστηκαν: 160
  • Ποσό δωρεάς: 320€
  • Σκοπός: Εκπλήρωση της ευχής του 16χρονου Θ. για ένα ταξίδι στο Παρίσι.

Θέλουμε να εκφράσουμε ένα τεράστιο «ευχαριστώ» σε κάθε μέλος της σχολικής μας κοινότητας. Η ανταπόκρισή σας δεν προσφέρει μόνο υλική βοήθεια, αλλά χαρίζει ελπίδα και δύναμη σε ένα παιδί να συνεχίσει να αγωνίζεται.

Σχολή Γονέων: Μια Γόνιμη Συζήτηση για τη Διαχείριση της Αποτυχίας

Nelson Mandela

Ολοκληρώθηκε σήμερα, Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2026, η διαδραστική συνάντηση που διοργάνωσε η Σχολή Γονέων του σχολείου μας στην αίθουσα εκδηλώσεων.
Το θέμα της συνάντησης, «Η διαχείριση της αποτυχίας εντός και εκτός σχολικού πλαισίου», αποδείχθηκε ιδιαίτερα επίκαιρο και ενδιαφέρον, προκαλώντας έναν ζωντανό και ειλικρινή διάλογο ανάμεσα στους παρευρισκόμενους.

Υπό τον συντονισμό των μελών της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), της Κοινωνικής Λειτουργού κ. Κολλάτου Αγγελικής και του Ψυχολόγου κ. Σκέντζου Χαράλαμπου, οι γονείς είχαν την ευκαιρία:

  • Να επαναπροσδιορίσουν την έννοια της «αποτυχίας»: Συζητήθηκε πώς η αποτυχία δεν είναι το τέλος, αλλά ένα απαραίτητο στάδιο στη διαδικασία της μάθησης και της προσωπικής εξέλιξης.
  • Να ανακαλύψουν πρακτικά εργαλεία: Προτάθηκαν τρόποι με τους οποίους οι γονείς μπορούν να στηρίξουν συναισθηματικά τα παιδιά τους όταν έρχονται αντιμέτωπα με δυσκολίες, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και την ψυχική τους ανθεκτικότητα.
  • Να ανταλλάξουν εμπειρίες: Μέσα από τη διαδραστική φύση της συζήτησης, οι γονείς μοιράστηκαν προβληματισμούς και βιώματα, δημιουργώντας ένα κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και υποστήριξης.

Η φράση του Νέλσον Μάντελα «Δεν χάνω ποτέ. Είτε κερδίζω είτε μαθαίνω» χαρακτήρισε το πνεύμα της σημερινής μας κουβέντας.

Συμφωνεί και ο Γιάννης…

Το Σχολείο μας Αλλάζει Πρόσωπο: Μια Συλλογική Προσπάθεια Αναβάθμισης

20260117 092158

Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση, βλέπουμε το σχολείο μας να μεταμορφώνεται σε έναν χώρο πιο λειτουργικό, σύγχρονο και φιλόξενο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας. Χάρη στη στενή συνεργασία της διεύθυνσης, του συλλόγου διδασκόντων αλλά και του Δήμου Αιγιαλείας που κάλυψε το κόστος των υλικών μέσω της πάγιας οικονομικής ενίσχυσης, ολοκληρώθηκε μια σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις στις αίθουσες διδασκαλίας.

Νέος Εξοπλισμός και Λειτουργικότητα

Η εκπαιδευτική διαδικασία ενισχύεται με την τοποθέτηση σετ γεωμετρικών οργάνων για ασπροπίνακα σε αρκετές αίθουσες, διευκολύνοντας τη διδασκαλία των Μαθηματικών και του Σχεδίου. Παράλληλα, τοποθετήθηκαν νέες, καλαίσθητες κρεμάστρες, τακτοποιώντας τον χώρο των μαθητών.

20260117 091756


Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας με την εγκατάσταση στοριών συσκότισης. Η παρέμβαση αυτή εξυπηρετεί διπλό σκοπό:

  • Ρύθμιση Θερμοκρασίας: Προστασία των αιθουσών από την έντονη ηλιοφάνεια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
  • Βελτίωση Θέασης: Εξάλειψη των αντανακλάσεων στις οθόνες και τους διαδραστικούς πίνακες, διασφαλίζοντας ότι κάθε μαθητής έχει καθαρή οπτική επαφή με το ψηφιακό μάθημα.

Η Καινοτομία των «Χρωματιστών Φελλοπινάκων»

Μια ξεχωριστή προσθήκη στο σχολείο μας είναι οι νέοι πίνακες ανακοινώσεων που κοσμούν πλέον όλες τις τάξεις. Πρόκειται για μεγάλους πίνακες (250εκ. x 60εκ.) από ειδικό μονωτικό υλικό υψηλής αντοχής, οι οποίοι αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς φελλοπίνακες.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους; Βάφτηκαν με ειδικά χρώματα ώστε να είναι πιο ανθεκτικοί στον χρόνο και, κυρίως, να προσδίδουν μια ευχάριστη, καλαίσθητη νότα στο περιβάλλον της τάξης, ξεφεύγοντας από το συνηθισμένο.

Μεράκι και Προσωπική Εργασία

Το πιο σημαντικό κομμάτι αυτής της προσπάθειας δεν είναι τα υλικά, αλλά οι άνθρωποι. Όλες οι παραπάνω εργασίες – από το βάψιμο των πάνελ με πινέλα και νάιλον, μέχρι το τρύπημα των τοίχων και την τοποθέτηση – έγιναν με προσωπική εργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Αφιερώνοντας πολύτιμο χρόνο εκτός εργασιακού ωραρίου, οι εκπαιδευτικοί μας έγιναν «τεχνίτες» για το καλό των παιδιών, αποδεικνύοντας ότι το σχολείο είναι μια ζωντανή κοινότητα προσφοράς.

Ηχογράφηση Παραμυθιών από τους Μαθητές του Ε2

2 Η Έλλη το κουνελάκι

Οι μαθητές του Ε2, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής, κ. Ιωάννας Στεφανάτου, δημιούργησαν και παρουσίασαν παραμύθια υπό μορφή θεατρικού αναλογίου. Οι ιστορίες τους, που εικονογράφησαν και έγραψαν οι ίδιοι, ηχογραφήθηκαν στο τέλος της περσινής χρονιάς στο γραφείο του Διευθυντή, κ. Ανέστη Βοβού, ο οποίος ανέλαβε την επεξεργασία ήχου και την ψηφιοποίηση των έργων.

Η επεξεργασία καθυστέρησε λόγω του φόρτου εργασίας, αλλά μετά από μήνες σκληρής δουλειάς, τα έργα ολοκληρώθηκαν. Αν και η κ. Στεφανάτου υπηρετεί φέτος σε άλλο σχολείο, βοήθησε αποφασιστικά στην απόδοση των κειμένων και την ευχαριστούμε! Το αποτέλεσμα αναδεικνύει τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα των μαθητών του Ε2, μπράβο παιδιά!