Δημιουργώντας με ανακυκλωσιμα υλικα

1000015127

Στο πλαίσιο της έκθεσης «Ανακυκλώνοντας τη Δημιουργικότητα», που διοργανώνει ο Δήμος Αιγιαλείας και θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου “Αλέκος Μέγαρης” 2 έως 16 Μαΐου 2025, οι μαθητές των Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεων του σχολείου μας υπό την καθοδήγηση της Εκπαιδευτικού Αισθητικής Αγωγής κ. Καλή Ιωάννας συμμετείχαν με ενθουσιασμό, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό έργο από χαρτί και χαρτόνι.

Το έργο είναι εμπνευσμένο από το κλασικό ηλεκτρονικό παιχνίδι Pac-Man και αποτέλεσε αφορμή για μια δημιουργική, ομαδική δραστηριότητα στο μάθημα των Εικαστικών. Μέσα από τη συνεργασία και την καλλιτεχνική έκφραση, οι μαθητές ανέδειξαν τη σημασία της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών, μετατρέποντας καθημερινά αντικείμενα σε μια πρωτότυπη κατασκευή-παιχνίδι.

Η συμμετοχή τους στην έκθεση ενισχύει τη σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία και προάγει τη δημιουργικότητα και την περιβαλλοντική συνείδηση.

Μπράβο στα παιδιά και την εκπαιδευτικό Αισθητικής αγωγής κ. Ιωάννα Καλή για την πρωτοβουλία τους!

Συμμετοχή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου στους Αγώνες Στίβου «Χρήστος Λαϊνάς»

Δίπλωμα για Χρήστος Λαϊνάς

Το Σάββατο 26 Απριλίου 2025, το σχολείο μας συμμετείχε στους Αγώνες Στίβου «Χρήστος Λαϊνάς», που πραγματοποιήθηκαν στο Δημοτικό Στάδιο Αιγίου. Οι αγώνες διοργανώθηκαν από τον Δήμο Αιγιαλείας σε συνεργασία με τον Αθλητικό Σύλλογο Αιγίου «Αθηνόδωρος ο Αιγιεύς» και την υποστήριξη της ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Βόρειας Πελοποννήσου, στη μνήμη του ιατρού, μαραθωνοδρόμου και πρώτου προέδρου του συλλόγου, Χρήστου Λαϊνά.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του σχολείου μας έλαβαν μέρος με ενθουσιασμό στα αθλήματα:

  • δρόμος 50 μ.,
  • άλμα εις μήκος άνευ φοράς,
  • ρίψη vortex,
  • μικτή σκυταλοδρομία 4×200 μ.

Η συμμετοχή τους γέμισε περηφάνια όλη τη σχολική μας κοινότητα, καθώς οι μικροί αθλητές μας αγωνίστηκαν με ζήλο, συνεργάστηκαν ως ομάδα και βίωσαν τη χαρά της προσπάθειας και του «ευ αγωνίζεσθαι».

Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από πλήθος σχολείων της Αιγιαλείας και συνδυάστηκε με το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 10.000 μ., που μεταδόθηκε ζωντανά, δίνοντας έτσι ιδιαίτερη αίγλη στους αγώνες.

Το σχολείο μας συγχαίρει όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν, τιμώντας με την παρουσία και την προσπάθειά τους τον θεσμό των αγώνων καθώς και τους Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής του Σχολείου μας κ. Δήμου Δέσποινα και κ. Κακαβάνη Ευστράτιο για την προετοιμασία των παιδιών και την συνοδεία τους στους αγώνες.

3ο Φεστιβάλ Αφήγησης Παραμυθιού

1745517988900
Στιγμιότυπο οθόνης 2025 04 26 121035

« Μια φορά κι έναν καιρό… »

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στο 3ο Φεστιβάλ Αφήγησης Παραμυθιού που οργάνωσαν οι εκδόσεις «Ηδύφωνο» με την υποστήριξη της αντιδημαρχίας Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Αιγιαλείας  και του Συλλόγου  Εκπαιδευτικών Π.Ε Αιγιαλείας, το Σάββατο και την Κυριακή 5 και 6 Απριλίου 2025 στο αρχοντικό Παναγιωτόπουλου.

Στην εκδήλωση εκτέθηκαν έργα ζωγραφικής των μαθητών και των μαθητριών του σχολείου μας, εμπνευσμένα από ήρωες αγαπημένων τους παραμυθιών. Την επιμέλεια είχε η εκπαιδευτικός Αισθητικής Αγωγής κυρία Καλή Ιωάννα.

 Επιπλέον, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής κυρίας Στεφανάτου Ιωάννας, οι μαθήτριες του Δ2 Μαρία Κρούσκα,  Θεώνη Βλαχοπούλου και Μαρία Κουνινιώτη έγραψαν, εικονογράφησαν και παρουσίασαν υπό μορφή θεατρικού αναλογίου, παραμύθια και ιστορίες. Συγκεκριμένα «Οι μαντηλούσες» της Μαρίας Κρούσκα και «Η Έλλη το κουνελάκι» των Θεώνη Βλαχοπούλου και Μαρίας Κουνιώτη συγκίνησαν με την τρυφερότητα, την αισιοδοξία και την ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο. Έναν κόσμο όπου όλοι έχουν μία θέση ξεχωριστή, μα ισότιμη.

Ευχαριστούμε όλους τους συντελεστές της εκδήλωσης για την υπέροχη αυτή εμπειρία !

«Αλμυρίκια αντί ομπρέλες»: Το Σχολείο μας σε δράση δενδροφύτευσης στις παραλίες Διγελιωτίκων και Νικολαιΐκων

20250330 113047

Με μεγάλη χαρά και αίσθημα ευθύνης, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου συμμετείχε την Κυριακή 30 Μαρτίου 2025 στη σημαντική περιβαλλοντική δράση δενδροφύτευσης που πραγματοποιήθηκε στις παραλίες Διγελιωτίκων και Νικολαιΐκων, σε συνεργασία με τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο «το Βουλομένο» και τον Δήμο Αιγιαλείας.

Η δράση, με τίτλο «Αλμυρίκια αντί ομπρέλες», είχε στόχο την τοποθέτηση δενδρυλλίων αλμυρικιών και πλατάνων με σκοπό την ενίσχυση της φυσικής σκίασης και τη βιώσιμη ανάπλαση των παραλιακών χώρων, με τη χορηγία της Υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολείου μας συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό και με την ενεργή υποστήριξη γονέων και εκπαιδευτικών φύτεψαν δέντρα, παρατηρώντας το φυσικό περιβάλλον και μαθαίνοντας για τη σημασία της προστασίας των παραλιακών οικοσυστημάτων. Η εμπειρία συνδυάστηκε με βιωματική εκπαίδευση και ομαδική δράση, φέρνοντας τους μαθητές πιο κοντά στη φύση και ενισχύοντας τη σύνδεσή τους με τον τόπο τους.

Ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος μερίμνησε για όλα τα απαραίτητα: λεωφορείο για τη μετακίνηση, φτυαράκια, σνακ και αναψυκτικά για τα παιδιά, ενώ η δράση πραγματοποιήθηκε με συντονισμό, ασφάλεια και εξαιρετική οργάνωση.

Οι μαθητές:

  • Γνώρισαν την παραθαλάσσια χλωρίδα και τα οφέλη της για την αντιμετώπιση της διάβρωσης των ακτών.
  • Ενημερώθηκαν για τις περιβαλλοντικές απειλές που δέχεται η περιοχή.
  • Συνεργάστηκαν μεταξύ τους και με τους γονείς σε ένα κοινό έργο με νόημα.
  • Δημιούργησαν ισχυρούς δεσμούς με το περιβάλλον, φυτεύοντας δέντρα σε παραλίες που οι ίδιοι θα επισκέπτονται τα καλοκαίρια.

Στο θερμό ευχαριστήριο μήνυμα της Προέδρου του Συλλόγου «το Βουλομένο» κ. Μαρίας Αλεξανδροπούλου, τονίστηκε η ευγένεια, η συμμετοχικότητα και η ποιότητα των παιδιών και του σχολείου μας. Η δράση χαρακτηρίστηκε ως απόλυτα επιτυχημένη, ενώ εκφράστηκε η διάθεση για περαιτέρω συνεργασίες με εργαστήρια και δραστηριότητες που σχετίζονται με το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Ευχαριστούμε θερμά τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο «το Βουλομένο», τον Δήμο Αιγιαλείας, τους εθελοντές γονείς, τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν και όλους όσους συνέβαλαν στη δράση αυτή. Η περιβαλλοντική συνείδηση καλλιεργείται μέσα από την πράξη, και τα παιδιά μας ήταν οι καλύτεροι πρεσβευτές αυτής της ιδέας!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Η Βιβλιοθήκη μας Γεμίζει με Νέα Βιβλία – Ευχαριστούμε τη LearnWorlds!

20250320 101610

Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση μιας πολύτιμης συνεργασίας με την εταιρεία LearnWorlds, η οποία προχώρησε σε δωρεά παιδικών βιβλίων συνολικής αξίας 1.000€ για τον εμπλουτισμό της σχολικής μας βιβλιοθήκης!

Η πρωτοβουλία ξεκίνησε έπειτα από πρόταση γονέα – εργαζόμενου στην εταιρεία, και βρήκε άμεση ανταπόκριση από τη LearnWorlds, η οποία αγκάλιασε το Σχολείο μας και το έργο που επιτελείται καθημερινά στις τάξεις μας.

Οι εκπαιδευτικοί μας επέλεξαν προσεκτικά τίτλους λογοτεχνίας, γνώσεων, παραμυθιών και δημιουργικών δραστηριοτήτων από τον κατάλογο του βιβλιοπωλείου Πρωτοπορία. Τα βιβλία παραδόθηκαν πρόσφατα στο Σχολείο και ήδη βρήκαν τη θέση τους στα ράφια της Βιβλιοθήκης μας, περιμένοντας τους μικρούς μας αναγνώστες.

Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο Σχολείο μας την κ. Κιάρα, εκπρόσωπο της εταιρείας LearnWorlds, η οποία επισκέφθηκε τον χώρο μας, γνώρισε τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε´ Τάξης, ξεφύλλισε μαζί τους κάποια από τα καινούρια βιβλία και φωτογραφήθηκε μαζί τους.

Η προσφορά αυτή δεν είναι απλώς μία δωρεά. Είναι μια έμπρακτη επένδυση στη γνώση, στη φαντασία και στην ελπίδα των παιδιών. Η αξία των βιβλίων είναι ανεκτίμητη και μας ανοίγει νέους ορίζοντες!

Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία LearnWorlds και τον κ. Μιχάλη Αποστολάκη για την άριστη συνεργασία, την εμπιστοσύνη και τη γενναιοδωρία τους. Η στήριξη αυτή μάς ενθαρρύνει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε στους μαθητές μας την αγάπη για το βιβλίο, τη γνώση και τη δημιουργική σκέψη.

Ευχόμαστε καλές αναγνώσεις στα παιδιά μας!

Εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα: Μουσική, Θέατρο και Πολιτισμός για τις τάξεις Γ΄-Στ΄

Point Blur Jun052025 105350

Την Παρασκευή 14 Μαρτίου, οι μαθητές των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα, γεμάτη μουσική, θέατρο και πολιτιστικές εμπειρίες.

Η Γ΄ τάξη παρακολούθησε την παιδική θεατρική παράσταση «ΠουπουλApp» στο Θέατρο Αργώ. Η παράσταση, γεμάτη χιούμορ και φαντασία, προσέφερε στους μικρούς μαθητές ένα ευχάριστο και δημιουργικό θέαμα, αναδεικνύοντας σημαντικές αξίες με τρόπο που μίλησε απευθείας στη δική τους γλώσσα.

Παράλληλα, οι μαθητές των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη μουσική παράσταση «Τα μυστικά δωμάτια της Μουσικής» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Πρόκειται για μια διαδραστική, βιωματική εμπειρία που συνδυάζει την αφήγηση, τη θεατρική δράση και τη συμφωνική μουσική, μετατρέποντας τη σκηνή σε έναν μαγικό κόσμο γνώσης και φαντασίας. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά, ανακαλύπτοντας τα «μυστικά» της μουσικής με τρόπο ευχάριστο και καθηλωτικό.

Η μέρα συνεχίστηκε με έναν περίπατο στον Λόφο της Ακρόπολης για τις Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεις, όπου οι μαθητές θαύμασαν από κοντά τον Παρθενώνα και τα υπόλοιπα μοναδικά μνημεία του αρχαιολογικού χώρου, βιώνοντας την ιστορία μέσα από την ίδια την παρουσία τους σε έναν από τους σημαντικότερους χώρους της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ταυτόχρονα η Γ΄ τάξη επισκέφθηκε το Μουσείο της Ακρόπολης, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις εκθέσεις, γνώρισαν τα εκθέματα από κοντά και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους μέσα από μια σύγχρονη και διαδραστική μουσειακή εμπειρία.

Η εκπαιδευτική αυτή εξόρμηση αποτέλεσε μια υπέροχη ευκαιρία για τους μαθητές μας να προσεγγίσουν την τέχνη, την ιστορία και τον πολιτισμό με βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, ενισχύοντας την αισθητική τους καλλιέργεια και διευρύνοντας τους ορίζοντές τους.

Αντικατάσταση Κλειδαριών στις Αίθουσες του Σχολείου μας

locks

Αγαπητοί γονείς, μαθητές και μέλη της σχολικής μας κοινότητας,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στο Σχολείο μας, την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025, προχωρήσαμε στην αντικατάσταση όλων των κλειδαριών στις αίθουσες διδασκαλίας. Πλέον, όλες οι πόρτες των αιθουσών κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν με ένα ενιαίο κλειδί, το οποίο έχει δοθεί στους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό του σχολείου.

Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας των μαθητών και της σχολικής περιουσίας, καθώς και στην ομαλή λειτουργία του σχολείου. Κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό οι αίθουσες να παραμένουν κλειδωμένες όταν δεν χρησιμοποιούνται, ώστε να αποτρέπεται η άσκοπη ή ανεξέλεγκτη είσοδος και να μειώνονται οι πιθανοί κίνδυνοι ατυχημάτων ή απρόβλεπτων καταστάσεων.

Ζητούμε τη συνεργασία και την κατανόηση όλων, προκειμένου να διατηρήσουμε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον μάθησης για τα παιδιά μας.

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού – Δράσεις σε όλο το Σχολείο

20250326 114027

Την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου συμμετείχε ενεργά στον εορτασμό της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, με ποικίλες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις τάξεις.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, συζήτησαν, προβληματίστηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν πάνω σε ζητήματα όπως η ενσυναίσθηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων και η σημασία της φιλίας και της συνεργασίας στο σχολικό περιβάλλον.

Ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, πραγματοποιήθηκαν:

  • προβολές παιδαγωγικών παραμυθιών και βίντεο,
  • ομαδικές δραστηριότητες και θεατρικό παιχνίδι,
  • συμπλήρωση φύλλων εργασίας,
  • καλλιτεχνικές δημιουργίες με συνθήματα κατά του εκφοβισμού,
  • και κατασκευές αφισών και πανό με μηνύματα ενάντια στη βία.

Όλη η σχολική κοινότητα – μαθητές, εκπαιδευτικοί και διεύθυνση – έστειλε δυνατά και ξεκάθαρα το μήνυμα:
«Όχι στη βία – Ναι στη φιλία!»

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ανάρτηση των δημιουργιών των παιδιών, υπενθυμίζοντας πως η πρόληψη ξεκινά από τη γνώση και την ευαισθητοποίηση. Το σχολείο είναι χώρος ασφάλειας, χαράς και αποδοχής για όλους. Μαζί, χτίζουμε μια σχολική κοινότητα χωρίς φόβο και σιωπή.

Μίλα!

Μίλα

Στις 7 Μαρτίου 2025 που στο σχολείο μας πραγματοποιούσαμε δράσεις με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, δύο μαθήτριες του Δ2 ήρθαν και μου διάβασαν τους στίχους ενός τραγουδιού που είχαν γράψει, εμπνευσμένες από προσωπικά τους βιώματα. Οι στίχοι ήταν συγκινητικοί, γεμάτοι ευαισθησία και αλήθεια.

Συγκινημένος από το περιεχόμενο και τη δύναμη της έκφρασής τους, τους πρότεινα να το μετατρέψουμε σε τραγούδι, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης. Πειραματιστήκαμε με διάφορες εκδοχές και τελικά τις κάλεσα να διαλέξουν την έκδοση που τους εξέφραζε περισσότερο.

Αφού καταλήξαμε στη μουσική και τη φωνή (με λίγο αγγλική προφορά…), δημιουργήσαμε μια εικονογράφηση, προσπαθώντας — και πάλι με τη συνδρομή της Τεχνητής Νοημοσύνης — να αποτυπώσουμε το πνεύμα του τραγουδιού οπτικά. Για να δώσουμε κίνηση και ζωντάνια στην εικόνα, προσθέσαμε έναν οπτικοποιητή (visualizer), μετατρέποντας έτσι το έργο τους σε ένα ολοκληρωμένο βίντεο, το οποίο μπορείτε να απολαύσετε εδώ!

Επέτειος Τεμπών – Μια Συγκινητική Πρωτοβουλία από τους Μαθητές του Δ2

20250227 125638

Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ2 του Σχολείου μας προχώρησαν σε μια καλλιτεχνική και βαθιά συμβολική δράση, τιμώντας τη μνήμη των θυμάτων και εκφράζοντας την ευαισθησία τους ως νέα γενιά.

Η πρωτοβουλία περιλάμβανε:
Καλλιτεχνική αναπαράσταση του γεγονότος με τη χρήση πλαστελίνης,
Ζωγραφιές και συμβολικές σκηνές εμπνευσμένες από την αγάπη, τη θλίψη και την ελπίδα,
Πινακίδες με συγκινητικά μηνύματα, όπου οι μαθητές αποτύπωσαν τις σκέψεις, τις ευχές και την ανάγκη για ένα ασφαλέστερο μέλλον.

Η δράση αυτή αναδείχθηκε αυθόρμητα από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι μέσα από τη δημιουργία βρήκαν έναν τρόπο να επεξεργαστούν το δύσκολο αυτό συμβάν και να τοποθετηθούν απέναντι στη σημασία της ασφάλειας, της ζωής και της ευθύνης.

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές του Δ2 για την ωριμότητα και τη δημιουργικότητά τους, καθώς και στους εκπαιδευτικούς τους που στήριξαν την πρωτοβουλία αυτή με διακριτικότητα και φροντίδα.